Kvasny Prum. 2013; 59(10-11): 275-283 | DOI: 10.18832/kp2013027

Netradiční formy komunikace v pivovarství a hledání jejich potenciálu.Recenzovaný článek

Josef VACL
PORT, spol. s r.o., Praha

Pivovary v silném konkurenčním prostředí a neustále se měnících podmínkách i zvycích spotřebitelů stojí před problémem co, jak, kdy a komu komunikovat a současně i hledat spojence na cestě ke konečnému spotřebiteli . Průzkum mezi tuzemskými pivovary reprezentujícími 92 % trhu a až na výjimky všechny významné komerční pivovary ukázal, že jednou z cest, jak podporovat jméno pivovaru a jeho piva jsou právě prohlídky pivovarů, exkurze do provozů, komunikace prostřednictvím návštěvnických center atd . To může být zesíleno synergickým efektem spolupráce se subjekty, které v pivu a pivovarství vidí podnikatelský potenciál - cestovními kancelářemi, přepravci všeho druhu, obcemi a městy .

Klíčová slova: pivovar, pivo, komunikace, marketing

Vloženo: 20. srpen 2013; Přijato: 6. září 2013; Zveřejněno: 1. říjen 2013